19 Eylül 2011 Pazartesi

Balçova’nın Kadınları…




Başkanın ağzından duyduğum an kulaklarıma inanamadığım “Ben Kadın Sığınma Evlerine
Karşıyım” cümlesiyle, tabiri caizse başımdan aşağıya kaynar sular döküldü… Dedim
ki; bir çok sosyal projenin bu duyarlı mimarı, hastalıkta sağlıkta yalnız bırakmadığı ve
hiçbirini birbirinden ayırmadığı halkının kadınlarına karşı nasıl bu kadar duyarsız olabilir?
Doğduklarında bezlerinden, okumayı söktüklerinde kitaplarına kadar düşündüğü çocukları,
hastalandıklarında paraları olmayınca tedavilerini üstlendiği hastaları, evleri yandığında
maddi manevi desteği sakınmadığı mağdurları varken ve bunları gerek bize anlatırken
takındığı gözlerimin şahit olduğu samimiyete, gerekse onu halkından dinlerken işittiklerime
ve de altı sene kadar Balçova’da geçen vatandaşlık deneyimime dayanarak duyduğum inanç
yerini şaşkınlığa ve kadın yanımı kızdıran bir öfkeye bıraktı…

Sonrasını dinlediğimde ne kadar ön yargılı davrandığımı anladım. Mesele günü kurtarmak
değil felsefesiyle, her işini akılla yaptığını ifade eden başkan, meğer sorunu temelinden
çözmüş… Diyor ki; bir kadına ekonomik özgürlüğünü kazandırısanız, dayak yemesini bir
yana bırakın ne sığınmaya ne korunmaya ihtiyaç duyar o kadın … Semt Evleriyle örnek
bir projeye imza atan ve bu konuda da vatandaşının takdirini toplayan sevgili başkan,
Balçova’nın kadınlarına yarattığı iş imkanlarıyla onlara önce dimdik ayakta durmayı ve
kendilerine saygı duymayı, bir kuruma ihtiyaç duymaksızın kadınlara birbirleriyle dayanışma
içinde olmayı öğretmiş. Başarısının haklı gururu ile espriyle karışık diyor ki; “Balçova’da illa
bir sığınma evi olacaksa bu erkekler için olmalı”

Ben, başkanın semt evleriyle arka çıktığı semtinin kadınlarına gösterdiği takdire
şayan duyarlılığında, “başkan eşiyim” deyip kurumlanarak gezmek yerine üstlendiği
misyonla “geçmiş olsunlar”dan, “gözaydınları”na kadar çaldığı kapılarla eşiyle omuz
omuza yürüyen hanımefendinin büyük payı olduğuna inanıyorum. Başkan çocuklar diyor,
gençler diyor, vatandaşımın ilaç parası yokken ben paramı binalara harcayamam diyor.
Bu bilmem ne partili olmayan, insani başkanı dünyaya getiren anneye de sonsuz saygı
duyuyorum…Eğitimin yolunun öncelikle kadından ve anneden geçtiğini unutmayan, eşiyle
ve işiyle örnek başkanıma hem bir kadın hem bir vatandaş hem de elim kalem tutan bir insan
olarak tam puan veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder